Hírek
2015. Január 15. 08:58, csütörtök |
PR
Forrás: Szerk.
20 éve nyereséges a dombóvári KOVI-95 Kft.
Kovács Tiborral, a cég alapítójával és vezetőjével beszélgettünk, hogy mit gondol sikerük titkairól.
– Milyen tevékenységre jött létre a KOVI-95 Kft.?
Az építőiparban vállalkozunk, ezen belül közműépítéssel, földmunkákkal, szállítással, az utóbbi időben pedig hulladékkezeléssel, hulladékszállítással bővült a tevékenységi körünk, valamint földbányát is üzemeltetünk.
Kiemelném, hogy Dombóváron és környékén egyedül mi rendelkezünk ún. inert hulladéklerakóval, ami azt jelenti, hogy csak olyan hulladékot lehet ide bevinni, amelyik önmagával ill. egymással víz hatására nem indít el kémiai folyamatokat, pl.: föld, beton, tégla, üveg és egyéb nem veszélyes hulladékot.
– Milyen kihívásokkal kell megküzdenetek mostanában?
Jelenleg nehezíti munkánkat az a kormányrendelet, hogy az ide beszállított hulladékok után 6000 Ft+áfa adót kell fizetnünk tonnánként, viszont mi ennek csak negyedét tudjuk elkérni a behozott hulladékért, hiszen ezt is kevesen tudják megfinanszírozni, hiszen egy teherautónyi hulladék kb. 40-50.000 Ft-ba kerül. Az ebből származó forgalmunk jelentősen visszaesett, de ez a tevékenység segíti fenntartani a telep működését. Országos problémát jelent ez a rendelet, amit igyekeznek orvosolni, mivel látják, hogy sokan az útszéleken, földesutak mellett rakják le a szemetet, törmeléket. Sajnos a magas költségek miatt inkább ezt a módot választják a törvényes keretek helyett.
– Hány dolgozót foglalkoztattok?
Az alapvetően családi vállalkozásunk állandó létszáma 7-10 fő, ez kiegészül alkalmi munkásokkal, de nagyobb megbízások esetén alvállalkozókat is bevonunk.
– Kik a megrendelőitek, hiszen jelenleg az építőipar mélyponton van?
Elsősorban a környékbeli önkormányzatoknak dolgozunk közbeszerzési pályázatokon keresztül, pl. Dombóvár, Kaposszekcső, Gyulaj, Attala, Kapospula önkormányzatainak.
– Az elmúlt 20 évben hol dolgoztatok még az országban, milyen referenciátok van?
Büszkék vagyunk arra, hogy sokszor voltunk alvállalkozói olyan multicégeknek, mint a Strabag, Swietelsky, Debmut. Alvállalkozóként a Campona egész vízhálózatát is cégünk készítette. Fővállalkozónk, aki ugyan jórészt csak az anyagot biztosította, nívó díjat is kapott munkánkért. Az 1700 csőkötésből csak 3-nál jelentkezett probléma, ez megmagyarázza dolgozóink kiváló szaktudását.
A környéken a kaposszekcsői biogáz-üzem és bioetanol-gyár földmunkái, közműépítése is a nevünkhöz kötődik.
– Hogyan tudjátok sikerrel megnyerni a közbeszerzési pályázatokat?
A 20 év alatt minden évben nyereségesek voltunk, ez alapja és előfeltétele is a pályázatoknak.
Azt tapasztalom, hogy az ár mellett a megbízhatóságot, a referenciákat is figyelembe veszik. Számít, hogy egy közeli vállalkozóval tartják a kapcsolatot, hiszen ha adódik egy garanciális probléma, akkor rugalmasan meg tudjuk oldani. Egy vidéki vállalkozással szemben kedvezőbb feltételeket tudunk ajánlani, hiszen kevesebb a szállítási- és szállásköltség, helyi dolgozókat foglalkoztatunk, és nem mellékes, hogy az árbevétel alapján az iparűzési adó is a helyi önkormányzathoz folyik be.
– Milyen technikával dolgoztok?
Van egy nagy, 19 tonnás kotrógépünk, egy kombinált kotró-rakodógépünk (JCB), 4 db terepes teherautónk (konténeres, sószóró és 2 billencs), valamint több kisgépünk (padkahenger, agregátor, tömörítők, vágógépek, stb.). A kisebb, szervizszintű javításokat házon belül meg tudjuk oldani.
– Cégetek nyerte el Dombóváron a hó- és síkosságmentesítési pályázatot. Mit jelent ez a városlakóknak?
Négy pályázó cég indult, és a mi ajánlatunkat ítélték a legelőnyösebbnek. Már évek óta végzünk ilyen tevékenységet, tehát erre a célra alkalmas gépekkel is fel vagyunk szerelkezve. Vásároltunk 80 tonna sót és 80 tonna hordozóanyagot, amihez a megfelelő tároló hely is rendelkezésünkre áll, nem kell bérelnünk.
A pályázat nem arról szól, ha leesik a hó, akkor nekiindulunk a város utcáit mentesíteni, hanem tervszerű keretek között megrendelésre cselekszünk. Megrendelőnk a város önkormányzata, ahol egy felelős személy konkrét utcákra rendeli meg a szolgáltatást, amit a cégünk az ügyeleti díjon felül órabérben végez. A város három részre van felosztva mentesítés szempontjából. Első rész a főutak, ahol a buszok járnak, a második a főutakat összekötő utak, a harmadik részt a mellékutcák jelentik, ahol kisebb a gépjárműforgalom. Ezek fontossági sorrendjében történik a mentesítés. Igyekszünk rugalmasak lenni, ezért szükség esetén már hajnali fél négykor kezdjük a munkákat, hogy amikor az első buszok elindulnak, már biztonsággal tudjanak közlekedni.
– Milyen terveitek vannak a jövőre?
Két telephelyünk van, és terveink között szerepel a Gunaras melletti telephelyünk bővítése, egy csarnok építése, ahová szeretnénk áthelyezni járműveinket, mert ott célszerűbb lenne a tárolásuk.
Mivel a profilunk nagyon technikaigényes, szeretnénk fiatalítani a gépparkot, elsődlegesen teherautó, majd újabb rakodógép vásárlását tervezzük.
Fontos, hogy nemcsak a gépparkot fejlesztjük, hanem folyamatosan képezzük kollégáinkat is, hiszen minden tevékenység vizsgaköteles, sok engedélyre van szükség, és ezt szigorúan szem előtt tartjuk.
Összefoglalva: a tevékenységeinkhez szükséges mindenfajta engedéllyel rendelkezünk, és ez maximálisan megnyugtató számomra. Úgy gondolom, hogy a minden téren legális működés és megbízhatóság sikerünk alapja.
(TCs)
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni
2024. November 21. 10:04, csütörtök | PR
7 százalékos volt a gyerekinfláció
olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
2024. November 14. 10:32, csütörtök | PR
K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
sokan borúsan látják a jövőt
2024. November 13. 09:17, szerda | PR
K&H: vajon a pénzüknél maradnak a fiatalok?
Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít.